Nyt Soi - Now Playing: Loading...

perjantai 19. toukokuuta 2017

Kassit vaaravyöhykkeellä päivän yllätystreenissä

Kuntohaasteen viimeinen treenikerta Veskun kanssa käynnistyi soutulaitteella lämmitellen. Vesku kysyi Kimmolta ja Petriltä, että kuinka paljon paino on pudonnut. Kumpikin vähän kierteli ja kaarteli jättäen asian sopivasti epäselväksi.



Tällä kertaa ei noudatettu normaalia treeniohjelmaa, vaan vuorossa oli Kuntokoutsin erikoinen, joka alkoi kyykkykävelyllä ja vuorikiipeilijällä. Ohjelman edetessä Kimmo ja Petri loivat toisilleen merkitseviä katseita tuttuun tapaan, mikä hymyilytti Veskua.



Toisessa liikesarjassa heilauteltiin kahvakuulaa eteen ja punnerrettiin. Kahvakuula heilahteli vauhdilla haarojen välistä. Oikealla tekniikalla ja riittävän pitkillä käsillä kassit eivät kuitenkaan olleet vaarassa.



Alataljavedossa ja voimapunnerruksessa treenin keston määräsi kulloinkin alataljalla vuorossa oleva. Kimmon mielestä Petri teki alataljavedot liian hitaasti ja päätti sitten tietysti kostaa omalla vuorolla. Petri ei kuitenkaan laittanut kostoa kiertämään.



Viimeisessä treenissä hiveltiin reisiä. Kyseessä oli kumminkin omat reidet ja vatsarutistukset suoraan ja kieroon.

Kuntohaasteen mittaukset ja kuntotesti on vuorossa 1.6. jolloin paljastamme miten homma on sujunut.

Kimmo ja Petri äänessä tänään Sea FM Radion perjantain iltapäivälähetyksessä klo 14-18. Oulu 88,8 MHz, Kemi-Tornio 100,9 MHz, Rovaniemi 98,3 MHz ja seafm.fi

Käyhän tsekkaamassa myös Kuntokoutsi Vesku Vehkaperän vinkit ja blogi osoitteessa kuntokoutsi.fi


perjantai 12. toukokuuta 2017

Kuntohaasteen loppukiri käynnistyi!

Viikko on mennyt räntäsadetta ja kuntoilua väistellessä. Kuntosalille Kimmo ja Petri ovat eksyneet vasta pari kertaa tällä viikolla erinäisten syiden ja tekosyiden vuoksi. Kuntoilua kumpikin on tehnyt tahoillaan mm. töiden merkeissä.



Tänään koordinaatteina aamipäiväksi oli sovittu Alasintien Liikku. HIIT-harjoitus vaihtuikin lihaskuntotreeniin. Treeniin kaksikko lähtikin vähän liian innokkaasti, kun lämmittelyn jälkeen kyykkyihin tuli toistoja enemmän kuin lappuun oli printattu.

Petri halusi lisätä painoa T-tankoon kiertoon ja kyykkyyn. Kimmo ei hirveästi tästä innostunut, mutta ei vähentänyt painoa vuorollaan kumminkaan. Alataljaveto tehtiin samoilla vastuksilla, jotta energiaa jäisi vielä viimeiseen tehorutistukseen.

Liikkuun ilmestyneet uudet jumppamatot - tai ainakin pari niistä - pääsi testiin viimeisessä rutistuksessa. Lankut olivat jälleen perseilyä, kun kehon hallinta jalkojen nostoissa ja haarahypyissä vaatii virtahevoilla vähän enemmän. Hikisinä ja hengästyneinä homma sujui kummallakin loppuun saakka. Kimmon piti tietysti elvistellä ja hoitaa viimeiset liikesarjat nopeammin.

Kuntohaaste alkaa olla loppusuoralla. Ennen kuun loppua palajstamme, mitä kolmen kuukauden liikkuminen ja pieni ruokavalioremontti ovat saaneet aikaan.

Kimmo ja Petri tänään Sea FM Radion perjantain iltapäivässä klo 14-18 Oulu 88,8 MHz, Kemi-Tornio 100,9 MHz, Rovaniemi 98,3 MHz ja netissä seafm.fi

Kuntokoutsi Vesku Vehkaperän vinkit liikkumiseen ja blogin löydät osoitteesta kuntokoutsi.fi.


perjantai 5. toukokuuta 2017

Vapun munkkipöhöstä takaisin ruotuun

Vappu toi Kimmolle ja Petrille pienen breikin kuntosalilta - peräti neljä päivää. Viestintä ei tosin vapun jälkeen toiminut, kun kumpikin odotteli toista eri Liikussa, Petri Kaakkurissa ja Kimmo Alasintiellä. Keskiviikon treeni meni sitten itsenäisesti riuhtoen. Petri vetäsi HIIT-harjoituksen ja Kimmo hikoili tasaisesti kardion tahtiin.



Torstain osalta viestintä toimi jälleen ja lihaskuntotreenin kaksikko hoiti Kaakkurin Liikussa alta pois. Treeni alkoi soutulaitteella lämmitellen, jota seurasi kyykyt painon kanssa kiertäen. Kropan hallinta ja keskittyminen alkaa kummallakin parantua, kun horjumisia ei enää pahemmin ilmaantunut. T-tangon nokkaan lisättiin jälleen hieman painoa Petrin vaatimuksesta. Kimmo ei heti lämmennyt ajatukselle, mutta suostui kuitenkin. Lopputreeni sujui tuttuun tapaan puuskuttaen ja hikoillen.

Petri oli jopa uskaltautunut käydä mutkan vaa'an päällä viikolla, vaikka takana olikin valpurin juhlintaa. Paino olikin pudonnut mukavasti lähes kilon parin aiemman viikon parinsadan gramman pudotuksien jälkeen. Kimmo haluaa pitää itsensä jännityksessä painonpudotuksen suhteen ja odottelee virallisempaa mittausta haasteen lopussa.

Petrin HIIT sykkeet. Klikkaa suuremmaksi

Tänään perjantaina oli jälleen treeniä edessä, jotta viikon ohjelma saadaan läpi vetästyä. Petri kiusoitteli Kimmoa, että millä tekosyillä tänään saa intervalliharjoituksen skipattua. Kimmo kuitenkin yllätti Petrin ja veti crosstrainerilla HIIT-harjoituksen läpi. Pulssinkin hän sai nousemaan yli 150, mitä ei ole tainnut koko kuntohaasteen aikana tapahtua.



Treeniohjelmaan sisältyy kehonhuoltoa ja palautumispäiviäkin. Jokaiseen treeniin sisältyy jumppakepillä liikkuvuusharjoituksia ja venyttelyitä. Yhtenä palautumispäivänä pitäisi tehdä venytyksiä ja kehonhuoltoa. Pitäisi tehdä. Kimmo tunnusti, että ei ole tainnut kovin montaa kertaa muistaa tätä puolta hoitaa. Petri on tietysti lähes tunnollisesti noudattanut ohjelmaa - tai ainakin väittää niin.

Treenit kuntohaasteen osalta jatkuvat vielä pari viikkoa, jonka jälkeen paljastetaan, miten kaksikolla on treenit ja ruokavalio purreet.

Kimmo ja Petri ovat tänään äänessä Sea FM Radion perjantai iltapäivässä klo 14-18. Oulu 88,8 MHz, Kemi-Tornio 100,9 MHz ja Rovaniemi 98,3 MHz sekä netissä seafm.fi.

Kuntokoutsi Vesku Vehkaperän vinkit liikuntaan ja blogin löydät osoitteesta kuntokoutsi.fi



perjantai 28. huhtikuuta 2017

Enää ei ryömitä - tehotreeni 'kuntonatsin' johdolla!

Perjantai lähti käyntiin aamulla Ruskon Liikussa Kuntokoutsi Veskun komennossa. Eilen oli edellinen salikerta, joka sisälsi tunnin repimiset crosstrainerilla. Kimmolla on vieläkin korkean intensiteetin harjoitus eli HIIT tekemättä tällä viikolla, ja syitä skippaamiseen tuntui löytyvän. ;)



Lihaskuntotreeni sujui tuttuun reippaaseen tahtiin "kuntonatsin" johdatuksella, kuten Vesku itseään nimitti pitäessään treenissä kaksikon sykkeet koholla ja palautumiset riittävän lyhyinä. Tämä toimi sillä kyykyt olivat syvempiä ja T-tangolla humpattiin reippaammin kuin omilla harjoituskerroilla.

Punnerruksiin Vesku puuttui tällä kertaa blogin innoittamana. Petrillä liike on syvempi, vaikka loppupäässä maha ottaa vastaan. Kimmolla on omasta mielestään liian pitkät kädet, jotta punnerrukseen saisi lisää syvyyttä.

Viimeinen rutistus, joka sisältää enemmän kehon hallintaa, sujui puuskuttaen naama punaisena kohtalaisesti. Kimmon tyylinä on vetää liikkeet nopeasti alta pois, kun taas Petri keskittyy enemmän liikesarjoihin, jolloin suoriutuminen on Kimmoa hitaampaa, mutta tietysti ainakin Petrin omasta mielestä paljon tehokkaampaa.

Vesku sanoi treenin jälkeen, että hyvältä näyttää. Petri ei tosin ollut ihan varma, että kenen treeniä kommentti koski. Vieressä oli nimittäin mm. sitä kauniimpaa sukupuolta huomattavasti paremman näköistä treeniä vetämässä. Vesku kommentoi Kimmon ja Petrin treeniä kuitenkin positiivisesti; kaksikko ei enää ryömi salilla kuten alussa. Ryömimisestä on siis päästy jo konttausasteelle - toivottavasti tämä ei ennakoi Vapun sujumista.

Petri valmistautui iltapäivälähetyksen kahvitaukoon hyvin, tuoden tuoreita äidin leipomia munkkeja koko Sea FM Radion tiimille. Vappuun valmistautuminen alkakoon!

Sea FM Radion perjantain iltapäiväohjelma tänään Kimmon ja Petrin juontamana klo 14-18. Oulu 88,8 MHz, Kemi-Tornio 100,9 MHz ja Rovaniemi 98,3 MHz sekä seafm.fiTervetuloa taajuuksillemme! :)

Tsekkaa myös Kuntokoutsi Vesku Vehkaperän vinkit ja blogi osoitteessa kuntokoutsi.fi



keskiviikko 26. huhtikuuta 2017

Treeniä sykkeet tapissa

Viikko lähti käyntiin Kimmolla ja Petrillä Alasintien liikussa lihaskuntotreenin merkeissä. Koordinaatio ja keskittymiskyky eivät tunnu kaksikolla kehittyvän, jos tarkastellaan kyykkyä kiertoliikkeen kera. Horjahtelua ja hihittelyä oli jälleen havaittavissa. 




T-tangolle löytyi nivel Alasintien Liikussakin - eivät ole tainneet edes etsiä. Kiertoliikettä varten kuitenkin nivelenä käytössä oli levypaino. Petri meni ehdottamaan painon lisäämistä T-tangon nokkaan, johon Kimmo lopulta suostui. Lisäys oli kuitenkin vain 2,5kg. Alataljaankin lisättiin painoa 5kg verran, mikä tuntuikin viimeisissä toistoissa mukavasti lihaksissa.

Viimeisessä rankimmassa liikesarjassa Kimmo laittoi pikavaihteen päälle, kun Petri puolestaan yritti keskittyä pitämään asennon liikesarjoissa oikeana. Etenkin lankku jalkojen ojennuksilla tuntuu hankalalta Petrille, kun kengät tahtovat luistaa matolla, eikä asento tahdo pysyä oikeana.

Kummallakin menee lankku-liikesarjat perse pystyssä, kun ei oikein vieläkään löydy lihaksia ja koordinaatiota koko kropan hallintaan.

Tiistaina ohjelmassa oli hikijumppaa crosstrainerilla. Kimmo veti tasaisen tunnin treenin, kun Petri puolestasn veti itsensä piippuun HIIT -treenillä. Taisipa minuutin tehojaksot mennä ehkä aavistuksen liiankin tehokkaasti, kun katsoo sykekäppyrää. Petrillä ei kuitenkaan keho piiputtanut, vaan energiaa riitti vielä reilun 30km pyöräilypätkiin päivän mittaan.

Petrin sykekäppyrä HIIT-treenistä. Klikkaa suuremmaksi.

Tänään ohjelmassa on kehonhuoltoa ja välipäivä salilta sekä tehokuntoilulta.

Kimmo ja Petri äänessä perjantaina klo 14-18 Sea FM Radion taajuuksilla Oulu 88,8 MHz, Kemi-Tornio 100,9 MHz ja Rovaniemi 98,3 MHz sekä tietysti netissä seafm.fi. Virittäydyhän taajuuksillemme! :)

Tsekkaa Kimmoa ja Petriä luotsaavan Kuntokoutsi Veskun vinkit ja blogi osoitteessa kuntokoutsi.fi



keskiviikko 19. huhtikuuta 2017

Mämminpolttelua, perseilyä ja Truman Showta

Pääsiäinen pitkine pyhineen laittoi Kimmon ja Petrin aikataulut ja ruokavalion sekaisin, mutta saliohjelmaa noudatettiin tunnollisesti. Syöpöttelystä ja ehkä pienestä juopottelustakin huolimatta pääsiäisen pyhiin mahtui pari treenikertaa.



Sunnuntaina miehet pääsivät kokeilemaan Kaakkurin Liikussa HIIT-treeniä, joka saikin sykkeet kohdilleen. Kimmolla pääsiäisen syömingit ja juomingit muistutteli itsestään eikä tämä harjoitus ollut ensimmäinen valinta - kiitos närästyksen.

Petrin HIIT-sykekäppyrää

Maanantaina suuntana oli jälleen Kaakkurin Liikku ja ohjelmassa oli lihastreeni, jossa vielä kummitteli pääsiäisen ajan mämmit, suklaat ja oluset. Ruokavaliolla tuntuu olevan suora yhteys treenin sujumiseen - kas kummaa ;)


Tänään ohjelmassa piti olla jälleen HIIT, mutta Kimmo halusi hoitaa päiväjärjestyksestä viikon toisen lihaskuntotreenin. Askelkyykyt alkavat sujumaan ilman horjumisia ja treeni sujui reippaasti.

Juontajakaksikko ei ole huomannut Alasintien Liikussa samanlaista niveltä T-tangolle, jotka löytyvät Kaakkurista ja Ruskosta. Vesku olikin vinkannut, että levypainoa voi käyttää nivelenä.


Alataljavedon kaverina treenissä on punnerrukset, joita tuli tällä kertaa mukavasti vaikka etunojapunnerrukset eivät ole juontajakaksikon varsinainen suokkari. Kummallakin on lisäksi oma tyyli. Kimmo rytkyttää punnerrukset niin, että edes maha ei osu mattoon, jolloin lihaksissa säilyy koko ajan vastus päällä. Petri puolestaan antaa maharöllykän rötkähtää mattoon, josta koko kroppa nousee jälleen ylös. Vesku ei ole vielä puuttunut tähän, joten kumpikin jatkaa tyylillään.

Kimmo lepäilee

Viimeinen liikesarja vei jälleen mehut tehokkaasti molemmilta, vaikka lankku ei ehkä ollut vieläkään lankku. Jalkojen ojennukset lankussa, polkupyöräpunnerrukset ja haarahypyt lankussa saivat paidat märäksi ja hengityksen ahtaalle.

Petri perseilee, kun pitäisi lankuttaa


Lihastreeni saa myös sykkeet kohdilleen.



Kimmolle tuli "Truman Show" -fiilis pukuhuoneessa, kun tuntui, että koko sali tyhjeni yhtäaikaa kamppeita vaihtamaan. Pahimman ruuhkan purkauduttua Kimmokin uskaltautui suihkuun huuhtomaan enimmät hiet kropasta.

Kimmo ja Petri jälleen äänessä perjantaina klo 14-18 Sea FM Radion taajuuksilla: Oulu 88,8 MHz, Kemi-Tornio 100,9 MHz, Rovaniemi 98,3 MHz ja seafm.fi.

Kuntokoutsi Vesku Vehkaperä luotsaa Kimmoa ja Petriä läpi kuntohaasteen. Käy tsekkaamassa Veskun vinkit ja blogi osoitteessa kuntokoutsi.fi




torstai 13. huhtikuuta 2017

Pääsiäispunnerrukset Veskun tahdittamana

Kimmo oli menossa Ruskon Liikkuun pari tuntia liian aikaisin ja odotteli Petriä kärsimättömänä, kun tätä ei näkynyt. Veskun kanssa treeniajaksi oli sovittu klo 11, mitä Kimmo ei tietenkään ollut merkannut ylös. Petrin syy kuulemma, kun ei ollut illalla muistuttanut asiasta. ;)

Askelkyykkyä eteen kierrolla lisäpainon kera

Pienen lämmittelyn jälkeen uudistunut treeniohjelma käytiin läpi Veskun komennuksessa. Askelkyykky meni rytmikkäästi tahdissa lähes oikein, mitä nyt Vesku joutui puuttumaan asentoon - homma ei mennyt ihan suoraselkäisesti. Myös askeleen pituutta piti säätää pidemmäksi, jotta teho tuntuisi oikeassa paikassa.

Petri kyykkää ja pystypunnertaa T-tangolla


Kiertoliike sekä  kyykky + pystypunnerrus T-tangolla olisi pitänyt tehdä peräkkäisinä liikkeinä, jotta niistä tulisi riittävä teho. Kimmo ja Petri menivät tässä metsään, kun vaihtoivat vuoroa heti kiertoliikkeen jälkeen. Täytyy ehdottomasti mainita, että Petri sai Veskulta harvinaista palautetta; kiertoliike sujui hyvin - PAREMMIN kuin Kimmolla. :D

Kimmo kuitenkin pisti paremmaksi etunojapunnerruksissa seuraavassa liikesarjassa, joten ehkä äskeistä ei Petrin kannata hirveästi tuulettaa. Etunojapunnerruksille oli kaverina alataljavetoa, johon Vesku tietysti lisäsi vastusta, kun oli liian helpon näköistä.

Lankkua haarahypyillä


Paras oli tietysti viimeisenä eli vuorossa oli hikirutistus, joka sisältää lankkua lonkan ojennuksilla ja haarahypyilä sekä pyöräilyrutistuksia. Kimmo halusi tähän vielä lisätehoa vaikka jo alussa meinasi molemmilla henki loppua. Vesku asetteli painon kummankin alaselälle - kiitos Kimmon vitsailun. Lisätehoa toi myös jumppapallon puolikas, jonka kanssa sai tasapainoilla.

Petri perse pystyssä yrittää päästä lankuttamaan


Sykkeet oli vaihteeksi kohdillaan - ainakin Petrillä.

Petrin sykekäppyrä. Klikkaa suuremmaksi.


Juontajakaksikolla oli ennen treeniä vähän veto pois jälleen kerran, mutta tällä treenillä sai energiat takaisin käyttöön.

Pääsiäisen viettoon kuuluu ainakin yksi salikerta HIIT-treenin parissa.

Kuvista kiitokset Veskulle!

Sea FM Radion perjantain iltapäiväohjelma jälleen ensi viikolla. Tiësto aloittaa tuttuun tapaan elektronisen tanssimusiikin kattauksen perjantaina klo 21 - tietysti yksinoikeudella Suomessa Sea FM Radiossa. Oulu 88,8 MHz, Kemi-Tornio 100,9 MHz, Rovaniemi 98,3 MHz ja seafm.fi

Kuntokoutsi Vesku Vehkaperän vinkit liikkumiseen ja blogin löydät osoitteesta kuntokoutsi.fi