Nyt Soi - Now Playing: Loading...

keskiviikko 29. maaliskuuta 2017

Treeniohjelmaa tiiviissä paketissa

Viikon saliohjelmaa Kimmo ja Petri ovat tiivistäneet loppuviikon reissailun vuoksi. Kimmolla oli maanantaina omat treenit työn parissa ja Petri kävi Kaakkurin Liikussa polkasemassa crosstrainerilla tunnin treenin.



Tiistaina oli vuorossa sitten koko kropan kuntosalitreeni. Aurinko paistoi jälleen treenipäivän kunniaksi pilvettömältä taivaalta. Ikkunan ääressä valokeilassa oli aavistuksen lämmin treenata, mutta kroppa ja vireystila yllättivät molemmat positiivisesti.





Kahvakuula- ja käsipainotreenin jälkeen kaksikko veti vatsa- ja selkätreenin yhdellä ylimääräisellä sarjalla energiaa puhkuen ja uhkuen. Treeni sujui kerrankin hyvin ilman turhia kikatteluja tai merkitseviä katseita.




Aurinkoinen keli sai Petrin innostumaan vielä kävelemään Limingantullin Liikusta kotiin. Matkaa kertyi kuutisen kilometriä, mutta vauhti oli hidasta - matkaan meni reipas tunti. Kimmon mielestä tämä oli jo vähän liioittelua treenin jälkeen.

Tänään Kimmo olisi halunnut vetää toisena päivänä putkeen koko kropan kuntosalitreenin, mutta Petri toppuutteli intoa ja edessä oli tunnin kardiot crosstrainerilla ja Kimmolla juoksumatolla.

Tiivistetty ohjelma huipentuu huomenna torstaina jällenekoko kropan kuntosalitreeniin. Perjantaina Sea FM Radion juontajakaksikko on reissussa ja studiossa tuuraa Teija.

Tutustu myös Kimmon ja Petrin personal trainerin Veskun vinkkeihin ja blogiin osoitteessa kuntokoutsi.fi


perjantai 24. maaliskuuta 2017

Perustreenistä tuli kauhupuristus - Kuntokoutsin erikoinen puri tehokkaasti

Perjantai-aamu lähti käyntiin Ruskon Liikussa Veskun johdolla heti aamuysiltä. Kimmo ja Petri odottivat Veskun nostavan painoja ja vetävän treenin entistäkin rankemmaksi. Edessä oli kuitenkin ensin puolivälin punnitus.

Kummallakin oli lähtötilanteesta paino pudonnut, mutta ihan ’kilo per viikko’ –vauhtiin ei nyt ylletty. Vyötärönympärys oli kummallakin jonkin verran lyhentynyt, mikä on näkynyt myös tarpeena lyödä vyöhön lisää reikiä sinne lyhyemmälle puolelle.

Treeni lähti käyntiin tuttuun tapaan soutulaitteella lämmitellen. Vesku lupaili virnuillen pientä kuntokoutsin ylläriä aamun ohjelmaan. Pienen keppijumpan jälkeen alkoi valjeta, mitä tämä yllätys pitää sisällään.

Ensimmäinen liikepari sisälsi kyykkyä ja vipuvarren päässä olevan painon puskemista ylös. Parina tälle liikkeelle oli lankkukävely - tai mikä oikea nimi onkaan – eli lankku-asennossa kuljettiin sivuttain Veskun pitäessä huolen, että homma ei mennyt perseilyksi vaan kroppa pysyi suorassa.



Toisessa liikeparissa pääsi purkamaan höyryjä nyrkkeilyhanskat kourassa säkkiä tökkien (lyöden). Nyrkkeilylle parina oli laatikon yli askellus.



Vesku oli huomannut, että tiukan paikan tullen Kimmo ja Petri katsovat toisiaan virne naamalla kuin ”vastanaineet”. Näitä katseita tuli treenin aikana aika monta. Liekö tapa syntynyt perjantain lähetyksiä tehdessä, kun kaikkea ei voi lähetykseen sanoa, vaan pitää viestiä merkitsevillä katseilla. :D

Kolmannessa liikeparissa vuorossa oli vuorikiipeilijä ja askelkyykky. Sea FM:n juontajapari puuskutti ja hikoili rillit huurussa, vaikka Kimmolla ei ole edes rillejä.



Neljäs ja viimeinen liikepari sisälsi soutulaitteella täysillä tehoilla minuutin ja burbeeta vastaava määrä. Syketasot olivat aika korkealla ainakin Petrillä, kuten kuvasta näkyy. Mitta-asteikko kuitenkin riitti juuri ja juuri.





Kuvista krediitit Veskulle, joka ehti saada pahimmat puolet näkyviin meistä treenin aikana ;)

Veskun vinkit treeniin ja blogin löydät osoitteesta kuntokoutsi.fi

Kimmo ja Petri tänään äänessä Sea FM Radion perjantai-iltapäivässä klo 14-18 Oulussa 88,8 MHz, Kemi-Tornio 100,9 MHz, Rovaniemi 98,3 MHz ja netissä seafm.fi


keskiviikko 22. maaliskuuta 2017

Väkistä vääntöä sykkeet koholla - Tuleeko tästä mitään?

Petri liukasteli räntäsateessa Kaakkurin Liikkuun kymmeneksi - kerran perseelleen lätkähtäen. Ei kannata kännykkää räplätä liukkaalla pyörätiellä. "Näkikö kukaan?" - Kyllä näki :D

Treeniohjelmassa oli vuorossa kokovartalon kuntosalitreeni. Sea FM:n duon istahtaessa soutulaitteeseen alkulämmittelyyn, aurinkokin pilkisti hetkeksi pilven raosta, kuten melkeinpä jokaisen treenin aikana on käynyt.

Juontajaduo aloitteli yläkropan treenillä. Toistot meni läpi ilman löysäilyä, mutta kolme sarjaa 15 toistolla teki lopussa jälleen tiukkaa, joten painoja ei tällä(kään) kertaa nostettu.

Viimeiset toistot sujuu kevyesti Kimmolla ;)
Kyykkäykset ja pystysoutu 12 kg kahvakuulan kera sekä vuorikiipeilijä vei mukavasti mehut kummaltakin. Tätä seurannut vauhtipunnerrus sekä lankku+soutu 7 kg käsipainoilla veivät duon reippaasti mukavuusalueen ulkopuolelle. No pain - no gain? Huonoa oloa ei sentään tullut vaikka vähän jännä olo olikin puristuksen jälkeen.

Voimat riittivät molemmilla vielä russian twistiin 5kg painolla sekä supermiesnostoihin mahallaan - todella supermiehen olemuksella - ja jalkojen nostoon selinmakuulla.

Petri seurailee omaa treeniään myös urheilukellolla, joka tällä kertaa kellotti melko korkeita sykkeitä edelliseen vastaavaan treeniin verrattuna. Myös laskettu energiankulutus oli jo lähempänä Veskun ohjaamia treenikertoja.

Petrin treenin sykettä


Perjantaina on jälleen vuorossa sama rutistus, joskin Veskun ohjauksessa - eli varmaankin puolet rankemmin. ;) Perjantaina mittaillaan myös painoa, jotta saadaan vertailukohta. Kehon koostumuksiin perehdytään haasteen lopussa toukokuun alkpuolella, jotta nähdään onko mitään tapahtunut.

Kimmo ja Petri äänessä jälleen perjantaina Sea FM Radion iltapäivässä klo 14 - 18 Oulu 88,8 MHz, Kemi-Tornio 100,9 MHz, Rovaniemi 98,3 MHz ja netissä seafm.fi

Veskun vinkit ja blogin löydät osoitteesta kuntokoutsi.fi


torstai 16. maaliskuuta 2017

Viikon saldona juomapullo vessanpytyssä

Kimmolla oli jälleen työpäivä venähtänyt iltamyöhään keskiviikkona, joten kaksikon aamu alkoi vasta klo 10 Alasintien Liikussa. Viikko on kuitenkin ollut varsin aktiivinen.



Maanantai
Viikolla kaksikko on seurannut treeniohjelmaa täsmällisesti. Maanantaina oli vuorossa hikitreeniä. Petri veti itsensä piippuun tunnin treenillä crosstrainerilla ja Kimmo puolestaan testasi niveliensä kestävyyttä juoksumatolla.

Tiistai
Tiistaina oli vuorossa koko kropan kuntosalitreeni, jossa sarjoihin lisättiin toistoja. Sarjojen määrä putosi jälleen kolmeen, mitä nyt pari ensimmäistä liikesarjaa menikin neljällä sarjalla edellisen viikon rutiinilla. Tarkempi ohjelman tutkailu kuitenkin osoitti, että ihan näin rankkaa treeniä ei vielä tälle viikolle ollut ohjelmassa. 3x15 toistoa tuntui mukavasti ympäri kroppaa eikä se kuntotestissä nähty tähtitaivas ollut kovin kaukana. Petri oli syönyt aamiaisen vähän myöhään, ja treeni saikin aikaan kivan närästyksen.



Kimmo veti tietysti tiistaina treenin läpi kunnialla, mitä nyt Petri huomautteli vähän liikesarjojen palautuksista. Petri puolestaan viimeisessä rutistuksessa joutui tyytymään kolmen viimeisen liikkeen kanssa nopeaan rytkytykseen, josta Kimmo tietysti muisti huomauttaa. Ehkä kuitenki parempi oli olla puristamatta aamiaista Liikun vihreälle matolle. Siitä olisi varmasti tullut enemmän sanomista. ;)

Torstai
Tänään oli jälleen vuorossa hikijumppaa crosstrainerilla ja juoksumatolla. Petri oli edellisenä päivänä unohtanut pyykätä kamppeet. Hän oli kuitenkin löytänyt kaapin perukoilta pari kokoa pienemmät treenihousut, jotka yllättäin mahtuivat päälle - materiaali kun oli joustavaa. Reisistä pinkeät makkarankuoret eivät kuitenkaan ratkenneet treenin aikana. Valitettavasti tästä ei ole kuvaa, joten voit käyttää mielikuvitusta. ;)

Pukuhuoneessa lähtiessä Petri oli tyhjentämässä juomapullosta vesiä, kun se lipesi sormista. Kohde oli tietysti vessanpytty. Sieltä vanha pitkään palvellut pullo lensi suoraan roskiin. Kivat sille! :D

Nämä hikijumpat alkavat jo sujumaan mukavasti, joten Kimmo ja Petri ovatkin kasvattaneet treenissä käytetyn ajan nyt ohjelman suosittelemaan maksimiin eli tuntiin. Varmaan pidempiäkin treenejä saisi vetää, mutta tälle viikolle pitää vielä yksi koko kropan kuntosalitreeni saada vedettyä kunnialla läpi.

Perjantai (lisätty 17.3.)
Koko kropan kutosalitreeni pyörähti käyntiin Alasintien Liikussa klo 10. Sea FM:n duo aloitti päivän treenin soutulaitteella. Rankimmat liikesarjat olivat vuorossa alkuun, mitkä saivat hien pintaan mukavasti. Kimmolla oli näyttämisenhalua ja teki yhden ylimääräisen sarjan rintaprässissä eikä sitten oikein viimeisiin toistoihin ylätaljassa meinannut riittää voimia.

Tauot sarjojen välillä kellotettiin tarkemmin, joten liian pitkiä palautumisaikoija ei nyt suotu. Siltikin taas jäätiin Veskun valvomasta treenistä jälkeen.

Kimmo ja Petri äänessä Sea FM Radion perjantai-iltapäivässä jälleen huomenna klo 14-18. Oulu 88,8 MHz, Kemi-Tornio 100,9 MHz ja Rovaniemi 98,3 MHz ja tietysti netissä seafm.fi

Käy tsekkaamassa myös Veskun vinkit liikkumiseen osoitteessa kuntokoutsi.fi



sunnuntai 12. maaliskuuta 2017

Local DJs Fight Deadly Man Flu To Attend Gym!


Sea FM Radio DJs Kimmo and Petri attended the gym again this morning. This odd phenomena started at the beginning of February when Sea FM, local gym Kuntokeskus Liikku, and personal trainer Vesku Vehkaperä set them a three months fitness challenge.



At their first meeting with Vesku, physical fitness and body composition were tested, and eating habits were analysed. Vesku was very positive that all hope was not yet lost, and created an exercise plan for them with dietary guidance. However, there’s a long way for the guys to go in order to shed the excess they’ve been carrying - around 20 kg - as can be seen in the body composition print-out.




After Sea FM’s live Friday show, Kimmo and Petri used to go out for a pint or two (or three, or four). This habit has been suspended, and sweets have become a rare treat. Now you’ll find them at the gym four times a week, and despite recent bouts of deadly ‘man flu’, they have bravely stuck to the program. And miraculously there has been progress, with both losing around 1 kg per week so far. Perhaps there is hope for the cuddly DJs after all!



lauantai 11. maaliskuuta 2017

Putki poikki perjantaina. Ryhmäpaineesta on hyötyä!

Vaihtelun vuoksi Kimmo ja Petri suuntasivat Ruskon Liikkuun perjantaina aamupäivällä. Vuorossa olikin kolmas treenipäivä putkeen ja jälleen koko kropan lihaskuntotreeniä vuorossa. Välissä oli torstaina tehty hikijumppaa crosstrainerilla ja juoksumatolla.

Kimmo mietti jo alkumetreillä, että mitenkähän treenin jaksaa vetää läpi ilman palautumispäiviä välissä. Kimmo oli jälleen tehnyt töitä yömyöhään, joten unetkin oli jääneet vähiin. Petri yritti kovasti muistuttaa Veskun antamassa ohjeessa mainittua positiivista asennetta, vaikka hänelläkin oli vähän veto pois niin ikään huonosti nukutun yön jäljiltä.

Treenin edetessä kaksikko löysi energiaa ja voimaa juuri ja juuri riittävästi viemään homman läpi korotetuista vastuksista ja sarjojen määrän lisäyksestä huolimatta. Pieni väsymys sai aikaan jälleen hihittelyä, mikä puolestaan sai päitä kääntymään. Treeni sai itse asiassa kaksikon piristymään ja vetämätön olo oli jälleen poissa ainakin hetken.

Jälleen tuli todistettua se, että Veskun kanssa treeni on tehokkaampaa, mikäli Petrin urheilukellon mittauksiin on uskominen - eroa pelkästään poltetuissa kaloreissa on toistasataa. Myös treenin kuormituksen luokittelu putosi ilman Veskun valvovaa silmää. Kaksikolla oli monenlaista teoriaa tästä, kuten liian pitkät tauot sarjojen välillä, jolloin syke pääsee laskemaan liikaa.

Alla syketrendikäppyrät. Kuvat saa suuremmaksi klikkaamalla.


Treeni Veskun kanssa "Erittäin rankka"


Treeni ilman Vesku valvontaa "Rankka"

Pieni ryhmäpaine ja treenikamu ovat hyväksi ainakin tälle kaksikolle. Kumpikin tunnusti, että ilman treenikamua olisi perjantain treeni voinut jäädä väliin tai ainakin siirtyä - ja näin olisi voinut käydä monena muunakin aamuna. Treeniohjelma jatkuu jälleen ensi viikolla ja Veskun checkpoint on edessä jälleen parin viikon päästä.

Kimmo ja Petri äänessä Sea FM Radion perjantai-iltapäivässä jälleen ensi viikolla klo 14-18. Oulu 88,8 MHz, Kemi-Tornio 100,9 MHz ja Rovaniemi 98,3 MHz ja tietysti netissä seafm.fi


Käyhän tsekkaamassa Veskun vinkit liikkumiseen osoitteessa kuntokoutsi.fi




keskiviikko 8. maaliskuuta 2017

Treenit jatkuu myös hiihtolomaviikolla - Painot jyrkässä nousussa, mutta periksi ei anneta!

Tänään käytiin treeniohjelmaa läpi jälleen Veskun kanssa Ruskon Liikussa. Kimmo oli pirteänä kuin lapamato lyhyeksi jääneiden yöunien jälkeen.

Maanantaina nojailtiin jumppakeppeihin Kaakkurin Liikussa


Kaksikko oli vähän etuajassa, joten he ehtivät tehdä lämmittelyt - tietysti soutulaitteella - ennen kuin Vesku ehti ottaa komennon.

Kimmo ja Petri ovat seuranneet treeniohjelmaa orjallisesti juuri siinä järjestyksessä kuin se paperilla lukee. Nyt kuitenkin Vesku aloitti treenin kahvakuulalla ja käsipainoilla - eli se rankin alkuun. Vesku suosittelikin kokeilemaan eri järjestystä, jotta saadaan vähän vaihtelua rutiineihin.

Kunto on ilmeisesti hitaasti mutta varmasti kohentunut, kun vastuksia ja painoja sai taas lisätä. Kimmo puski läpi apinan raivolla Veskun toppuuttelusta huolimatta. Rintapunnerrukssa tämä oli vähän liikaa Petrille, kun viimeisissä toistoissa Kimmo ja Vesku joutuivat vähän auttamaan, ettei tarvitse antaa periksi. ;) Vesku kuitenkin totesi Petrin liikesarjan olevan tehokkaampi palautuksien vuoksi, joten Petrin ei tarvinnut itkeä epäonnistumista.

Vesku ja Kimmo auttavat Petriä sarjan loppuunviemisessä ;)


"Sitten ketterä pyörähdys selälleen", sanoi Vesku, johon Kimmo totesi: "Ai ketterästi kuin hylkeet". Näin ketterästi kaksikko pyörähteli viimeisessä liikesarjassa selkäliikkeista vatsarutistuksiin.

Molemmat ovat pudottaneet painoaan noin kilon viikossa, mikä ei tosin vielä oikein näy muualla kuin vähän löysemmässä housunvyötärössä ja väljemmässä paidassa. Parin viikon päästä kapuamme jälleen InBody-mittarin päälle, jotta saamme vertailukelpoisen mittapisteen. Kehon koostumusta ei tosin tällä kertaa vielä tutkita, vaan tsekataan elopaino pelkästään.

Käyhän tsekkaamassa myös Veskun blogi ja vinkit osoitteessa kuntokoutsi.fi